Passieconcert door het Woerdens Kamerkoor in de Lutherse kerk uitverkocht

Op zondagmiddag 17 maart beleefde het Woerdens Kamerkoor een primeur. Voor het eerst in haar 37 jarig bestaan was het concert uitverkocht! Niet alleen kwantitatief was het concert succesvol, maar zeker ook kwalitatief. Onder andere werden het Stabat Mater en het Abendlied van Joseph Rheinberger gebracht in de klassieke podiumopstelling. Verrassend en ontroerend waren de vertolking van Miserere Mei ( Henry Purcell ) en zeker ook Immortal Bach ( Knut Nystedt) die al lopend door de sfeervolle kerk werden gezongen. Elk lied werd afgewisseld door een gedicht , stemmig voorgedragen door Geurt Roffel. De strekking van de gedichten paste goed in de sfeer van passie muziek en de huidige conflicten op het wereldtoneel: lijden en troost. Jeroen de Haan op orgel begeleidde het koor professioneel. Geerten van de Wetering was als dirigent als vanouds: inspirerend , deskundig en vernieuwend.

Sopraan en tenor gezocht

Door vertrek van enkele leden heeft het Woerdens Kamerkoor plaats voor een sopraan en een tenor. Van de nieuwe leden wordt ruime koorervaring en bovengemiddelde studievaardigheid gevraagd.

Repertoire

Het Woerdens Kamerkoor zingt geestelijke en wereldlijke werken vanaf de renaissance tot heden. Het repertoire is vaak opgebouwd rondom een thema. Concertthema's waren bijvoorbeeld ‘Primavera en Espaňa’ en ‘Fly me to the moon’, waarin we respectievelijk Spaanse liederen en koormuziek van Amerikaanse componisten ten gehore brachten.

Het Woerdens Kamerkoor verzorgt minimaal twee keer per jaar in Woerden een concert met a cappella werken of werken met begeleiding door piano of klein ensemble, die indien mogelijk ook elders worden uitgevoerd.

Om het jaar wordt een groot werk gepland met medewerking van professionele solisten en orkest. Voorbeelden hiervan zijn The Messiah van G.F. Händel en het Requiem van W.A. Mozart dat vorig najaar met groot succes is uitgevoerd in de Petruskerk.

Ook werkt het Woerdens Kamerkoor graag mee aan evenementen, zoals Monumentendag, de Kerstmarkt en Nachtcultuur Woerden.

Spreekt het repertoire u aan kom dan eens luisteren en meezingen op een van onze repetities. We repeteren op maandagavond van 20.00 – 22.00 uur in de Maranathakerk, Molenvlietbaan 10 te Woerden. Wilt u zich vooraf wel even aanmelden bij onze secretaris Ria van Vlaardingen (email: info@woerdenskamerkoor.nl).