Jubileumconcert 19 november 2022 Petruskerk Woerden, aanvang 20 uur

Gepubliceerd op 2 oktober 2022 om 11:41

Het Woerdens Kamerkoor viert dit jaar zijn 35-jarig jubileum met het REQUIEM van Wolfgang Amadeus Mozart. Dit Requiem is een van de meesterwerken uit de klassieke muziek. Met de keuze voor dit werk gedenken we onze overleden geliefden. Als koor eren we vooral de leden die ons in de 35 jaar van ons bestaan ontvallen zijn.

Mozart schreef zijn Requiem (1791) in de laatste dagen van zijn leven. De dood zat hem letterlijk op zijn hielen. Ziek, koortsachtig, soms ijlend schreef hij dag en nacht aan zijn laatste werk. Het mondde uit in een angstaanjagend en opzwepend muziekwerk dat zowel de duisternis van de dood als de blijheid en de jubel van het leven oproept. Waar hij de kracht nog vandaan heeft gehaald zal ons altijd een raadsel blijven.
Voor de pauze zingt het Woerdens Kamerkoor nog twee stukken van Mozart (Laudate Dominum en Ave Verum Corpus), aangevuld met werken van Schütz (Psalm 100 Jauchzet dem Herren) en Rheinberger (Abendlied). Daarnaast speelt het orkest een Kerksonate van Mozart.
In het kader van Woerden 650 jaar stad  zal Niek de Kort, voorzitter van de Stichts-Hollandse Historische Vereniging, ons via korte intermezzo’s mee terugnemen naar enkele memorabele episodes uit de Woerdense geschiedenis.
Het geheel staat onder leiding van Geerten van de Wetering, vaste dirigent van het Woerdens Kamerkoor. Het koor wordt begeleid door Barokorkest Accademia Amsterdam dat op oude instrumenten speelt of kopieën daarvan.  Solisten zijn Martha Bosch, sopraan; Eske Tibben, alt; Falco van Loon, tenor; Patrick Pranger, bas.
Toegang: € 25; Voorverkoop: € 22,50; jongeren t/m 18 jaar en studenten: €12,50.
Toegangskaarten kunnen in de voorverkoop online besteld worden via onderstaande link, de QR code op de flyer of gekocht worden bij Chr. Boekhandel De Hoeksteen, Havenstraat 17, Woerden.

Er zijn geen reacties geplaatst.