Voorjaarsconcert 15 mei

Gepubliceerd op 1 mei 2022 om 14:46

Na een (te) lange periode van stilte opent het Woerdens Kamer op zondag 15 mei om 15.30 uur zijn nieuwe concertreeks met een zonnig en bloemrijk voorjaarsconcert in de Opstandingskerk te Woerden. Ter gelegenheid van het 35-jarig bestaan van het koor zingen we een selectie van madrigalen (wereldse liederen) vanaf de renaissance en barok tot in de moderne tijd. Madrigalen vormen de tegenhanger van de religieuze klassieke muziek en kenmerken zich zowel in tekst als muziek door thema’s uit het dagelijkse leven zoals de natuur, liefde, vreugde en verdriet. We zingen liederen van onder andere Engelse, Nederlandse, Italiaanse en Franse componisten. Het concert wordt afgesloten met het lied Ich bete an die Macht der Liebe van de Oekraïense componist Dimitri Bortnjanski (1752-1826). Toegang is gratis met een vrijwillige bijdrage na afloop van het concert.