FLY ME TO THE MOON! Voorjaarsconcert Woerdens Kamer Koor

Gepubliceerd op 10 april 2019 om 17:13

Op 20 juli aanstaande is het vijftig jaar geleden dat Neil Armstrong met de woorden: ‘One small step for man, one giant step for mankind.’ als eerste mens voet op de maan zette. Een van die iconische gebeurtenissen uit de twintigste eeuw waarvan iedereen zich nog weet te herinneren waar hij toen was. Ik zat toen voor de tent met een vriend aan de Bodensee naar de nachtelijke hemel te turen. In gedachten zagen we Armstrong de Amerikaanse vlag in de maanaarde planten.

Voor het Woerdens Kamerkoor aanleiding om ons Voorjaarsconcert te wijden aan Amerikaanse componisten en deze bijzondere gebeurtenis nog eens in herinnering te roepen. We zingen werk van Aaron Copland, Morton Lauridsen en Bart Howard nestoren van de Amerikaanse (populaire) muziek. Daniel Elder en Ola Gjeilo behoren tot de jongere generatie componisten. Gjeilo, wonend in de VS, maar van oorsprong Noor, is van allen de meest klassieke componist. We zingen van hem Northern Lights, een compositie geïnspireerd op het Noorderlicht. Verder brengen we onder andere het prachtige, verstilde Ballade to the Moon van Daniel Elder en het meanderende, bewogen Sure on this shining night van Morton Lauridsen ten gehore. We beloven u een gevarieerd en gedenkwaardig concert.

Het concert vindt op zaterdag 11 mei om 16.00 plaats in de Opstandingskerk, Wilhelminaweg 8 te Woerden

De toegang is gratis; vrijwillige bijdrage na afloop