Geslaagd Gedachtenisconcert!

Gepubliceerd op 12 november 2018 om 12:03

Afgelopen weekend heeft het Woerdens Kamerkoor twee keer een Gedachtenisconcert uitgevoerd. De eerste op zaterdag 3 november in de Lutherse Kerk te Woerden en de tweede op zondag 4 november in De Ark te Reeuwijk. Beide concerten werden goed bezocht.

De uitgevoerde werken van onder andere Purcell, Croft, Schütz bleken goed aan te sluiten bij de verwachtingen van de toehoorders. De muziek vormde een sfeervolle omlijsting bij de herdenking van overleden dierbaren. In Woerden werd het koor begeleid door het blazersensemble Castello Consort en organist Jeroen de Haan. In Reeuwijk nam Jeroen de Haan op kistorgel ook de blazerpartijen voor zijn rekening. Hij deed dat op bewonderenswaardige wijze. De prachtige klanken van de instrumenten vloeiden harmonieus ineen met de koorzang en vormden samen een weldadig geheel.

Na afloop werden koor en instrumentalisten beloond met gul applaus en welgemeende complimenten.