Het Woerdens Kamerkoor laat de lente bloeien

Gepubliceerd op 1 juni 2023 om 20:04

Op zaterdag 13 mei trad het Woerdens Kamerkoor met haar concert Primavera en Espagnol, uitgevoerd in de Opstandingskerk, buiten de paden van zijn gebruikelijke repertoire. Na het jubileumconcert in november 2022 met onder andere het Requiem van Mozart, dat stond als een huis, is een nieuwe uitdaging gezocht in het ten gehore brengen van Spaanstalige liederen in lentesfeer. In het openingslied ging men zich te buiten aan spijs en drank, als voorbereiding op de vasten (Oy comamos y bebamos). De liefde en de natuur  werden  bezongen in Dindirindin ( nachtegaal) , Tres canciones de amor , Esta tierra en Volar. Er werd geflirt in Cucu en El Vito. Met Cuatro baladas amarillas van Bob Chilcott vervulden de dames een prominente rol in  het geheel. Non pare no te nas, een kinderliedje, was een vrolijke uitbijter. In het slotnummer Al pano fino werd de onvolmaaktheid met een knipoog verbeeld (een vlek in een mooi kleed in de etalage van een winkel).

Onder bezielende en kundige leiding van dirigent Geerten van de Wetering haalde het Woerdens Kamerkoor, mede gezien de reacties van het publiek, wederom zijn gebruikelijke hoge niveau. Glenn de Roo op gitaar en Lia Loijenga op piano hebben met hun prachtige spel daaraan een wezenlijke bijdrage geleverd.