Feestelijk Weihnachtsoratorium

Gepubliceerd op 20 december 2017 om 22:21

Op zaterdag 16 december heeft het Woerdens Kamerkoor het jaar 2017 in een goed gevulde Petruskerk succesvol afgesloten met het Weihnachtsoratorium van J.S. Bach.

Het was een prachtige uitvoering, mede dankzij het begeleidend barokorkest Accademia Amsterdam en uitstekende solisten. Het Woerdens Kamerkoor liet zich uiteraard ook van zijn beste kant zien en gaf daarmee extra glans aan het afscheid van zijn dirigent Willem Blonk. Dertien jaar lang heeft Willem ons koor met passie geleid en onze prestaties naar een hoger niveau getild.

Uit de reacties van het publiek was te merken dat we dat afgelopen zaterdag ook hebben kunnen laten zien. We gaan daarom met een goed gevoel de Kerstperiode in. Met een nog te benoemen dirigent gaan we in 2018 een nieuw muzikaal avontuur tegemoet met naar wij verwachten weer veel mooie concerten. We hopen ons trouwe publiek aan ons te kunnen blijven binden met de uitvoering van grote werken uit de Barok en de Renaissance, maar het ook te kunnen verrassen met nieuw uitdagend repertoire.

Het Woerdens Kamerkoor wenst iedereen een mooie Kerst en een voorspoedig 2018 toe.
Toon Janssen, Voorzitter WKK