Kooruitje 2019

Gepubliceerd op 29 oktober 2019 om 13:11

Afgelopen zaterdag hadden we ons jaarlijkse kooruitje. We startten de dag met een open repetitie in de Petruskerk. Een goed idee van het organisatiecomité. Tijdens de repetitie kwamen een paar groepen onder begeleiding van een gids de kerk bezichtigen en wat loslopende Woerdenaren kwamen op de zang af. Nu maar hopen dat dat weer een paar extra zangers oplevert. We hebben ons in elk geval weer laten zien. Hetty had haar huis welwillend beschikbaar gesteld voor de vervolgactiviteiten. Eerst lunchen met een lekkere kom pompoen- of paprikasoep vloeiend overlopend in de hoofdactiviteit van die middag, een tekenworkshop. We moesten een tekening/schilderij maken in de geest van de Oostenrijkse kunstenaar Friedrich Hundertwasser. Het kon niet schelen wat je tekende als het maar kleurrijk was. Hier en daar schrok wel iemand van de extra creativiteit die gevraagd werd, het is tenslotte geen zingen, maar het kwam allemaal goed (zie bijgaande foto). Iedereen heeft er met veel plezier aan gewerkt. De dag werd natuurlijk afgesloten met een borrel en door iedereen meegebrachte (zelfgemaakte) hapjes. We hebben het allemaal erg naar ons zin gehad. Nog een extra applausje voor Hetty, Ruben, Marja en Florence, de organisatoren van de dag.