Eindelijk mag het weer!

Gepubliceerd op 28 september 2021 om 19:00

Vanaf 25 september mogen we weer vrij zingen. Het zangverbod voor koren is opgeheven en we hoeven zelfs geen anderhalve meter afstand meer te bewaren of een mondkapje te dragen. Bijna twee jaar lang is het behelpen geweest. Zo goed en zo kwaad het ging hebben we, eerst via Zoom en later Jamulus, de repetities online voortgezet. Dat was niet altijd gemakkelijk en de resultaten laten zich moeilijk vergelijken met normale koorrepetities. Toch blijkt nu dat de online repetities effect hebben gehad. Van diverse stukken zitten de noten er al goed in en kunnen we aan de afwerking ervan beginnen. De grootste winst vind ik echter dat we elkaar in die lange periode niet uit het oog zijn verloren en het gevoel zijn blijven houden bij het Woerdens Kamerkoor te horen. We zijn dan ook blij dat we in dit laatste kwartaal van 2021 nog naar een mooie kerstuitvoering toe kunnen werken. Tijdens het Festival of Lessons and Carols op 19 december 2021 in de Bonaventurakerk voeren we onder andere Veni, veni Emmanuel van Zoltán Kodály, Es ist ein Ros entsprungen van Michael Praetorius en In the bleak midwinter van Philip Stopford uit. We gaan ervan uit dat dit de opmaat vormt voor een paar mooie concerten in het uitgestelde 35-jarig jubileum in 2022. Om het jubileumjaar extra glans te geven zijn we ter aanvulling van de mannenpartijen op zoek naar tenoren en bassen. Ook lage alten zijn van harte welkom. We repeteren elke maandag van 20.00 – 22.00 uur in de Maranathakerk, Molenvlietbaan 10, Woerden. Kom gerust eens luisteren. Wilt u zich vooraf wel even aanmelden bij onze secretaris Ria van Vlaardingen (email h.c.vanvlaardingen@gmail.com)?

Toon Janssen voorzitter