Wat een gezellige club!

Gepubliceerd op 11 oktober 2018 om 22:04

Afgelopen zaterdag hadden we ons jaarlijkse kooruitje. We hebben die dag het nuttige met het aangename verenigd. ’s Ochtends begonnen we met een stevige repetitie ter voorbereiding van ons Najaarsconcert op 3 november aanstaande. Het is altijd weer een feest om met elkaar naar een mooi concert toe te werken. Na de lunch hebben we onder begeleiding van Ernst Meijer een historische stadswandeling door de binnenstad van Woerden gemaakt. Een rondleiding door ‘De Windhond’ leerde ons hoe ingenieus een molen uit 1755 in elkaar steekt. En natuurlijk borrelden diverse toepasselijke spreekwoorden op: die heeft een klap van de molen gehad, dat is koren op zijn molen, tegen windmolens vechten, iets dat als een molensteen om je nek hangt, ambtelijke molens die langzaam draaien. In Kasteel Woerden werden we de geschiedenis ingetrokken en bezochten we onder andere de cel waarin Woerdenaar Jan de Bakker heeft gezeten voordat hij in Den Haag als ketter op de brandstapel belandde. Vanaf de Petrustoren hadden we, geholpen door het prachtige nazomerweer, een schitterend zicht op Woerden en omgeving en konden we zelfs Amsterdam zien liggen. Als slot van de dag hebben we genoten van een uitstekend verzorgde High Tea in Grand Café Plein 7. Er is de hele dag geen valse noot gezongen. Nou vooruit dan, ’s ochtends misschien een paar.