Wie wil er nou niet zingen bij het Woerdens Kamerkoor?

Gepubliceerd op 9 maart 2022 om 21:43

Het Woerdens Kamerkoor is een gemengd koor met een vaste kern van 20 tot 25 zangers. Voor grotere concerten versterkt het koor zich met projectzangers. Het koor zingt religieuze en profane muziek uit de Barok en de Renaissance, maar schuwt ook moderne componisten niet. Het koor is opgericht in 1986 en staat sinds 2018 onder leiding van Geerten van de Wetering.

Na twee jaar Zoom en Jamulus is het Woerdens Kamerkoor nog springlevend. We zijn blij dat we weer vrijuit kunnen repeteren en mooie concerten kunnen voorbereiden. Vooralsnog hebben we  twee concerten op het programma staan. Om de lente extra kleur te geven zingen we op 15 mei 2022 tijdens ons Voorjaarsconcert in de Opstandingskerk aan de Wilhelminaweg een selectie van Italiaanse, Engelse, Nederlandse en Franse madrigalen. Vrolijke, wereldse liederen van onder andere Camille Saint Saens, John Wilbye, Henry Purcell en Orlando di Lassus, componisten die naast hun religieuze koorwerken ook de  lichtheid van het dagelijkse leven in hun composities wilden laten doorklinken. Het 35-jarig jubileum van ons koor luisteren we op 19 november 2022 in de Petruskerk op met de uitvoering het overweldigende Requiem van Wolfgang Amadeus Mozart. Elke zanger verlangt ernaar dit indrukwekkende werk te mogen zingen.

Het Woerdens Kamerkoor heeft plaats voor nieuwe ervaren zangers, vooral tenoren, maar ook lage alten en bassen zijn van harte welkom. Ook projectleden voor het Requiem kunnen zich melden. We repeteren elke maandagavond van 20.00 – 22.00 uur in de Maranathakerk, Molenvlietbaan 10, Woerden. Kom gerust eens luisteren. Wilt u zich vooraf wel even aanmelden bij onze secretaris Ria van Vlaardingen (email: info@woerdenskamerkoor.nl)?

Toon Janssen, voorzitter Woerdens Kamerkoor