Daar wil ik bijhoren!

Gepubliceerd op 25 januari 2018 om 14:39

Afgelopen vrijdag 19 januari hebben we met een feestje afscheid genomen van onze dirigent Willem Blonk.

Willem heeft zich dertien jaar lang met hart en ziel ingezet voor het Woerdens Kamer. In die periode heeft hij maar liefst 48 concerten en 23 kleinere optredens gedirigeerd. Een gemiddelde van ruim zes per jaar! Onder leiding van Willem is het koor meer en meer een eenheid geworden. Dat blijkt uit de uitgebalanceerde klank van het koor waar het in de loop der jaren steeds vaker om wordt geroemd.

Die eenheid uitte zich vrijdagavond ook in de organisatie van het feestje. Als een geoliede machine werd de sfeervolle locatie ‘Bij de Tol’ in Linschoten omgetoverd tot feestruimte en aan het eind van de avond weer ontmanteld en teruggebracht in haar oorspronkelijke staat. De catering was volledig in eigen hand gehouden. De leden hadden vier voortreffelijke stamppotjes bereid, twee glorieuze, calorierijke nagerechten gemaakt, maar dat mocht deze keer, heerlijke hapjes verzorgd en meer dan voldoende drank aangesleept om de kelen te smeren en de tongen los te maken. Willem werd op toepasselijke wijze toegezongen en hijzelf had een lied voor ons gecomponeerd waarin hij elke koorlid in een pennenstreek feilloos typeerde. Heel bijzonder.

Ik kan me voorstellen dat mensen na lezing van dit stukje denken: ‘Daar wil ik bij horen!’ Schroom niet en mail onze secretaris Ria van Vlaardingen: info@woerdenskamerkoor.nl. We repeteren op maandagavond van 20.00 - 22.00 uur in de Maranathakerk te Woerden. We zijn vooral blij met elke tenor die zich meldt, maar zangers voor andere partijen zijn ook van harte welkom.

Toon Janssen, voorzitter WKK