Hebben mannen bindingsangst?

Gepubliceerd op 23 maart 2018 om 12:01

Mannen zingen overal, achter het stuur, in de kroeg, onder de douche, in het stadion.  Waarom dan niet in een koor? Samen zingen verbetert je humeur, het maakt je enthousiast en de dagelijkse spanningen glijden van je af.

Hoe komt het dan dat er zo moeilijk tenoren en bassen te vinden zijn? Voor een groot concert weten we altijd wel een aantal mannen te strikken. Ze zijn er dus wel, de mannen met goeie stemmen en koorervaring, maar kennelijk houdt iets hen tegen een wat langduriger verbintenis aan te gaan. Zou het bindingsangst zijn?  Willen ze hun stembanden vrijhouden voor wisselende contacten of wachten ze op een nog leuker koor? Kom op, tenoren en bassen, wordt volwassen en kies. Help ons tegenwicht te bieden tegen het geweld van sopranen en alten. Geen enkel koor is ideaal,  dus daar hoef je niet op te blijven wachten.

Het Woerdens Kamerkoor is een koor dat graag goed voor de dag komt, maar ook veel aandacht heeft voor goed onderling contact. We zingen muziek van 1500 tot nu, religieus en werelds, kleine delicate liederen en grote koorwerken. We organiseren jaarlijks een kooruitje, doen mee met culturele activiteiten in Woerden en drinken graag samen een borrel.

Het Woerdens Kamerkoor nodigt mannen met koorervaring van alle leeftijden en gezindten uit zich aan te melden als aspirant koorlid  bij de secretaris van het WKK Ria van Vlaardingen, email: info@woerdenskamerkoor.nl.

Toon Janssen, voorzitter